Pieci padomi, publicējot informāciju digitālajā vidē
2020-04-30
Karīna Javtušenko, Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūts, korporatīvo attiecību vadītāja
Pateicoties mūsdienu tehnoloģijām, dzīve neapstājas arī globālās pandēmijas laikā, jo uzzināt jaunāko informāciju, sazināties ar radiem, draugiem un paziņām, iegādāties primāri nepieciešamās lietas un pat vadīt biznesu var tiešsaistē. Tāpēc šobrīd ir ļoti būtiski, lai digitālajā vidē publicētā informācija ir pieejama un saprotama ikvienam lietotājam, uzsver dažādības vadības un digitālās vides piekļūstamības eksperti.
Šis nosacījums attiecināms gan uz lielajiem, vidējiem un mazajiem uzņēmējiem, gan arī dažādām organizācijām un valsts institūcijām. Šobrīd, lai nodotu informāciju par izmaiņām uzņēmumu darba laikos, klientu un dažādu iestāžu apmeklētāju apkalpošanas kārtībā, preču un pakalpojumu pasūtīšanas iespējām, valstiski nozīmīgiem lēmumiem u.tml., primāri izmanto daudzveidīgus digitālos kanālus – tīmekļa vietnes, savstarpējās saziņas lietotnes, sociālos tīklus u.c. Sociālās distancēšanās apstākļos tas nozīmē, ka šos kanālus ikdienā vairāk sāk izmantot ne vien pieredzējuši lietotāji, bet arī cilvēki, kuri iepriekš dažādu objektīvu iemeslu dēļ izvēlējās saziņu klātienē.
Piemēram, saskaņā ar Digitālās ekonomikas un sabiedrības indeksa 2018. gada ziņojuma datiem Latvijā interneta lietotāju īpatsvars iedzīvotāju vidū gandrīz atbilst Eiropas Savienības vidējam rādītājam, tomēr 52% Latvijas iedzīvotāju joprojām trūkst digitālo pamatprasmju, kas viņiem liedz efektīvi lietot internetu, turklāt 19% digitālo prasmju nav vispār, liecina Eiropas Komisijas 2018. gada dati.
Latvijā digitālās vides piekļūstamības jautājumiem līdz šim nav pievērsta pietiekama uzmanība, tāpēc piekļūstamības ierobežojumi novērojami teju ikvienā tīmekļa vietnē, mobilajā lietotnē u.tml. Īpaši izteikti šos ierobežojumus ikdienā izjūt cilvēki ar invaliditāti. Taču dažādu apstākļu ietekmē ar tiem saskaras ikviens lietotājs, norāda digitālās vides piekļūstamības eksperts Pēteris Jurčenko. "Šo ierobežojumu identificēšana un novēršana uzņēmumiem un organizācijām prasīs zināmu laiku un resursus. Tāpēc šā brīža situācijā ir vērts sākt ar pašu minimumu – jaunu, stabilu ieradumu veidošanu informācijas noformēšanai digitālajos resursos, tā veicinot mijiedarbību ar lietotājiem," skaidro eksperts.
Tiešsaistes mārketings pēdējos gados ir būtiski mainījis uzņēmējdarbības vidi. Vairs nav nepieciešami lieli reklāmas budžeti, lai sasniegtu auditoriju – pietiek ar pārdomātu stratēģiju, radošumu un piemērotu rīku izvēli. Internets piedāvā plašas iespējas, un to veiksmīga izmantošana ir katra uzņēmēja rokās.
Mārketings
09:00, 3. Jūn. 2025
Preču zīmes reģistrācija ir būtisks solis jebkura zīmola aizsardzībā un attīstībā – tā ne tikai nostiprina uzņēmuma tiesības uz nosaukumu vai logotipu, bet arī kalpo kā juridisks instruments, kas ļauj aizsargāt zīmolu pret viltojumiem, negodīgu konkurenci un reputācijas aizskaršanu. Tomēr arī pareizi sagatavotam pieteikumam var sekot atteikuma paziņojums no reģistrācijas iestādes. Ko darīt, ja preču zīmes reģistrācija atteikta?
Mārketings
09:00, 16. Mai. 2025
Laba valsts pārvalde vairs nav iedomājama bez datu analītikas un personalizētas komunikācijas. Valsts ieņēmumu dienests (VID) šo principu aktīvi ievieš savā stratēģijā. Masu izsūtņu kampaņas nav tikai informatīvi paziņojumi – tās ir rūpīgi izstrādātas sistēmas, kas, izmantojot detalizētu uzvedības analīzi, palīdz mainīt sabiedrības attieksmi un rīcību nodokļu jautājumos. Kāda loma masu komunikācijā ir zinātniekiem? Un ko uzņēmumi var mācīties no VID?
Mārketings
09:00, 30. Apr. 2025
Lai gan dzīvojam laikmetā, kurā dominē personalizēta reklāma, plašai auditorijai domātā komunikācija joprojām ir ļoti nozīmīga. Sadarbība ar zinātniekiem, lielo datu analīze un jauno tehnoloģiju izmantošana ir atslēga uz masu komunikācijas efektivitāti mūsdienās.
Mārketings
06:00, 25. Apr. 2025
Dzenoties pēc skatījumiem sociālajos tīklos un pirkumiem tīmekļa vietnē, sekojot dažādu satura veidotāju padomiem, uzņēmumi nereti izmanto šķietami legālas metodes pircēja uzmanības piesaistīšanai, tomēr ne vienmēr tās ir ētiskas un godīgas pret pircējiem. Kāda prakse tiek uzskatīta par maldinošu, un kas jāatceras uzņēmējiem, tirgojot preces tiešsaistes veikalā?
Mārketings
06:00, 15. Apr. 2025
Ikviens uzņēmums, neatkarīgi no tā lieluma vai nozares, agri vai vēlu ir saskāries ar nepieciešamību mārketingu veidot no nulles. Tas nav vienkāršs uzdevums, tāpēc apskatām, kam pievērst uzmanību, būvējot savu mārketinga stratēģiju.
Mārketings
06:00, 7. Mar. 2025
Digitālajā vidē uzticība ir vairāk nekā tikai modes termins – tā ir fundamentāla zīmola un tā klientu attiecību sastāvdaļa. Sākot no lietotnes līdz mājaslapai, uzticēšanās balstās uz zīmola konsekvenci visos lietotāja mijiedarbības punktos. Ja lietotāja pieredze atgādina šķīvi ar nejauši sajauktām sastāvdaļām, tas ne tikai rada apjukumu, bet arī grauj uzticību. Klienti vēlas drošību, nevis pārsteigumus.
Mārketings
06:00, 14. Feb. 2025
Inovāciju sacensībās digitālie pakalpojumi strauji attīstās, taču uzticamība nereti paliek otrajā plānā. Rezultāts? Plaisa starp zīmolu un lietotājiem, kas var šķist tikpat dziļa kā kanjons. Uzticamība nav tikai viena no prasībām digitālā produkta izstrādē, tā ir emocionāla saikne, kas lietotājus vieno ar zīmolu. Bez tās pat visinovatīvākās funkcijas digitālajā produktā lietotājiem var izklausīties pēc tukšiem solījumiem.
Mārketings
06:00, 24. Jan. 2025
Mūsdienu pasaulē, kurā vides un sociālās problēmas kļūst arvien aktuālākas, uzņēmumiem un organizācijām ir jāpārveido savas inovāciju stratēģijas, lai veicinātu ilgtspēju. Ilgtspējīga ideju vadība ir kļuvusi par nozīmīgu elementu šajā procesā, nodrošinot, ka jaunās idejas un risinājumi ne tikai uzlabo uzņēmumu darbību, bet arī palīdz aizsargāt planētu un radīt vērtību sabiedrībai.
Uzņēmēji pastāvīgi meklē jaunas metodes, lai sasniegtu vēlamo mērķauditoriju digitālajā vidē. Viena no šādām metodēm ir raidieraksts jeb podkāsts – vienkāršs, bet joprojām ļoti efektīvs formāts. Podkāsti ir kļuvuši par neatņemamu mārketinga stratēģijas sastāvdaļu, īpaši maziem un vidējiem uzņēmumiem. Kā to ieviest savā uzņēmuma mārketinga stratēģijā?
Mārketings
06:00, 29. Nov. 2024
Reklāmas nogurums ir stāvoklis, kad patērētāji ikdienā saskaras ar pārlieku daudzām reklāmām un mārketinga ziņojumiem, kas rada vienaldzību pret piedāvātajiem produktiem vai pakalpojumiem. Uzņēmējiem tā ir būtiska problēma, jo var ievērojami ietekmēt pārdošanas rezultātus un negatīvi ietekmēt zīmola tēlu. Kas to izraisa un kā to risināt?
Mārketings
06:00, 8. Nov. 2024
Ja agrāk intelektuālā īpašuma aizsardzības stratēģija tika uzskatīta, galvenokārt, par lielo uzņēmumu jautājumu, tad šodien katram uzņēmējam – no jaunuzņēmuma līdz globālai korporācijai – ir jāsaprot, ka efektīva intelektuālā īpašuma pārvaldība var būt izšķirošais faktors biznesa izaugsmei, drošībai un vērtībai. Kā tiešsaistē aizsargāt zīmolu un izvairīties no dārgām kļūdām?
Mārketings
09:00, 15. Okt. 2024
Lai arī daļa uzņēmumu izvēlas algot mārketinga speciālistu, kas veic publicitātes aktivitātes uzņēmuma sociālajos kontos, e-pastos un citur, šobrīd lielu popularitāti gūst arī sadarbība ar mārketinga aģentūrām. Kā izvēlēties savām vajadzībām atbilstošāko variantu?
Mārketings
06:00, 12. Sep. 2024
Mūsdienās lēmumi tiek pieņemti, balstoties uz datiem. Efektīvai klientu piesaistei nepieciešama rūpīga datu analīze, lai sasniegtu vēlamos mērķus. Kā nonākt līdz pārdomātai biznesa stratēģijai, analizējot datus?
Mārketings
09:00, 30. Aug. 2024
Mūsdienu konkurences apstākļos, kad labas idejas ir viegli nokopēt un atdarināt, produktu dizainu aizsardzība ir būtiska priekšrocība. Neatkarīgi no tā, vai dizains ir divdimensionāls (2D) vai trīsdimensionāls (3D), to var aizsargāt ar dizainparauga reģistrāciju. Kā to izdarīt?
Mārketings
06:00, 22. Aug. 2024